چگونه هک نشويم؟

آمار مطالب

کل مطالب : 367
کل نظرات : 4

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 72
باردید دیروز : 16
بازدید هفته : 93
بازدید ماه : 93
بازدید سال : 5678
بازدید کلی : 91032

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان غرش آسمان و آدرس dive.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
نظرات

برخي از نرم افزارهاي هک مي‌توانند از همه‌‌چيز روي تلفن‌هاي همراه کپي بگيرند، موقعيت مکاني آن را ذخيره کنند و هرکدام از اجزاي آن را که مي‌خواهند روشن و خاموش کنند. تمام اين کارها مي‌تواند طوري انجام شود که کاربر هيچ‌گاه به‌وجود اين نرم‌افزارها روي تلفن همراه خود پي نبرد. آنها حتي مي‌توانند امکان کنترل تلفن همراه از راه دور را فراهم کنند و از تمام پيامک‌هاي داخل گوشي کپي بگيرند.

رايج‌ترين شيوه هک موبايل توسط افراد سودجو بلوتوث است و بيشترين هک موبايل در مکان‌هاي عمومي صورت مي‌گيرد چرا که برخي از افراد با روشن‌کردن بلوتوث گوشي‌هاي موبايل اقدام به تبادل اطلاعات ازجمله فيلم، موسيقي و … مي‌کنند.

نفوذ به تلفن همراه هميشه به نصب و به کارگيري نرم‌افزار و استفاده از تکنولوژي بلوتوث خلاصه نمي‌شود. هم‌اکنون برخي از وبلاگ‌ها به چگونگي واردکردن کدهاي مخصوصي جهت ورود به فايل‌هاي شخصي گوشي قرباني خود مي‌پردازند که با اين روش، پرداخت وجه مکالمات فرد به‌حساب قرباني گذاشته مي‌شود. حتي در برخي از مواقع نيز مشاهده شده که به وسيله ارسال پيام کوتاه يا وارد کردن يک کد مخصوص مي‌توان گوشي و سيم‌کارت فرد مقابل را به راحتي سوزاند!

اگر کاربران تلفن همراه در زمينه استفاده از فناوري بلوتوث و GPRS از يک سو و نيز در اختيار نگذاشتن گوشي تلفن همراه خود در دسترس افراد سودجو نکات ايمني را رعايت کنند، خطرکمتري متوجه آنان خواهد شد.

گوشي‌هاي هوشمند با داشتن سيستم عامل، از ريسک بالاي هک‌شدن برخوردارند به همين دليل کاربران بايد از روش‌هايي براي محافظت از اطلاعات شخصي‌اي که در گوشي‌هايشان وجود دارد استفاده کنند. روش‌هاي پيشنهادي مي‌تواند براي حفاظت در مقابل تهديدات و نفوذ به گوشي‌هاي موبايل مؤثر واقع شود.

۱- مطمئن شويد بلوتوث تلفن همراهتان هميشه خاموش است مگر در مواردي که خود به آن نياز داريد.

۲- حتي‌المقدور از هندزفري‌هاي مجهز به تکنولوژي بلوتوث استفاده نکنيد (از لحاظ پزشکي نيز استفاده از آن سبب آسيب‌هاي جدي در مغز و گوش مي‌شود) چرا که به‌خاطر روشن بودن بلوتوث مي‌توانند از گوشي شما سوءاستفاده کنند.

۳- گزينه‌هاي موجود در قسمت بلوتوث گوشي خود را به‌نحوي تنظيم کنيد که براي دريافت فايل‌هاي ارسالي حداقل ۲ بار از شما و فرستنده موافقت بخواهد.

۴- هنگام اتصال به اينترنت از طريق تلفن همراه روي لينک‌ها و پيام‌هاي نامطمئن کليک نکنيد.
بهتر است پيام‌هاي ناشناس يا ايميل‌هاي نامطلوبي را که در آنها لينکي درج شده است مورد استفاده قرار ندهيد زيرا در اکثر مواقع مخربان با ارسال يک کد مخرب مي‌توانند گوشي‌هاي هوشمند را تحت کنترل در بياورند.

۵- از بازي‌ها و اپليکيشن‌هاي موجود در منابع غيرمعتبراستفاده نکنيد. اگر به بازي يا اپليکيشن احتياج داريد، سعي کنيد آنها را از منابع معتبر دريافت کنيد. بعضي از همين بازي‌ها مي‌توانند آلوده به کدهاي مخربي باشند که باعث بروز مشکلات حاد مي‌شوند.

۶- از اطلاعات موقعيتي و شخصي خود محافظت کنيد. اگر علاقه‌مند به عکاسي با موبايل خود هستيد و نمي‌خواهيد که اطلاعات موقعيتي و برخي ديگر اطلاعات شخصي شما توسط عکس منتشر شود، کافي است گزينه‌هاي مربوط به GPS Camera و Geo Tag را غيرفعال کنيد.
موبايل‌هاي جديد اين امکان را دارند که وقتي عکسي با موبايل خود مي‌گيريد، اطلاعات موقعيتي شما را توسط GPS دريافت کرده و ضميمه تصوير کنند. گفتني است اين اطلاعات زماني مشخص مي‌شود که عکس گرفته شده را توسط موبايل خود روي شبکه‌هاي اجتماعي منتشر کنيد.
اما اگر شما تصاويري را از قبل گرفته‌ايد و هنوز آنها را در هيچ شبکه‌اي به اشتراک نگذاشته‌ايد، کافي است با نرم‌افزارهايي همچون Microsoft Photo Tools تمامي مشخصات شخصي خود را از روي تصوير گرفته شده حذف کنيد.

۷- واي فاي گوشي همراه خود رادر مکان‌هاي ناامن خاموش کنيد. اگر شما به هر دليلي نمي‌خواهيد بلوتوث يا واي فاي خود را خاموش کنيد، بهتر است از گزينه «عدم‌نمايش براي ديگران» يا «حالت امن» و يا گزينه‌هاي مشابه که در بخش امنيتي تنظيمات دستگاه شما موجود است، استفاده کنيد.

۸- هر وقت مي‌خواهيد وارد سرويس ايميل يا سايت بانکي خود شويد، آدرس را با پيشوند https وارد کنيد (مثلا https://gmail. com). به اين ترتيب به شيوه‌اي امن به سايت مورد نظر وصل مي‌شويد و امکان سرقت اطلاعات بسيار کم خواهد شد.

۹- هميشه آپديت‌هاي منظمي براي سيستم عامل‌هاي آندرويد، ويندوز فون و iOS منتشر مي‌شود. برخي از هکرها از اين موضوع سوءاستفاده کرده و فايل‌هاي آلوده خود را به‌عنوان آپديت موبايل در اينترنت منتشر مي‌کنند. مراقب اين موضوع باشيد و هميشه آپديت سيستم عامل را توسط برنامه Update Manager خود گوشي انجام دهيد.

۱۰- يکي از مهم‌ترين نکاتي که بايد رعايت کنيد اين است که هيچ‌گاه حساب‌هاي بانکي خود را توسط نرم‌افزار‌هاي ناشناس باز نکنيد بلکه از نرم افزار بانکي مخصوص بانک خود کمک بگيريد.


تعداد بازدید از این مطلب: 631
برچسب‌ها: فناوری،امنیت ,
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود